Nieuw Zeeland deel 2

12 mei 2010 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Hoi allemaal,

Zoals we jullie in ons vorige verhaal beloofd hebben, hebben we zeker nog meer spannende activiteiten gedaan. Om te beginnen natuurlijk de skydive!!!!! Dit hebben we in Taupo gedaan. Misschien hadden jullie het al gezien, daar hebben we meteen foto´s van geplaatst. Wij hebben koninginnedag dus gedeeltelijk in de lucht doorgebracht.. J We zouden vroeg in de ochtend gaan, maar helaas was het weer niet goed genoeg. Uiteindelijk kregen we s´middags goed nieuws: het weer was goed, dus we konden gaan!!! Na een korte instructiefilm en het aandoen van ons pak, gingen we het vliegtuig in. Samen met nog 3 anderen en hun instructeur en uiteraard de cameramensen gingen we de lucht in. Als eerst stopten we op 12000 ft hoogte, waar de mietjes eruit gingen. Wij hebben uiteraard gekozen voor de hoogste sprong, met een vrije val van 60 seconden. Jits zat het dichts bij de uitgang dus aan haar de eer om als eerste te gaan. Het moment dat je naar de deur moet gaan en op het randje moet gaan zitten, is toch best wel spannend. Maar voor je het weet ga je met een snelheid van 200 km per uur naar beneden. Super gaaf!! We vonden het allebei het meest fantastische wat we ooit gedaan hebben, dus we willen het graag nog een keer doen. Helaas is het niet gratis, dus sponsors mogen zich melden! ;) Na deze enorme kick hebben we onszelf verwend met een natural spa. Dat houdt in dat er midden in de natuur een inham in de rivier zit met heet water, heerlijk ontspannen dus.

De volgende dag gingen we met de bus richting River Valley. Na een uur geen bewoonde wereld meer gezien te hebben, vroegen we ons echt af waar we nu weer terecht zouden komen. Tussen de bergen stond een lodge die de bus niet eens kon bereiken, het laatste stuk moesten we dus lopen. Het leukste punt kwam nog…. de kamers. We moesten met 30!!!!! man op 1 kamer. Er stond een mega stapelbed waar je naast elkaar je matrasjes in kon leggen. Even wennen, maar we hebben het gered dankzij onze oordoppen. Volgende dag gingen we richting Wellington om het Noordelijke eiland te verlaten en naar het Zuiderlijke eiland te gaan. Dit duurde met de ferry zo’n 3,5 uur. Onze eerste stop was Nelson, waar we een wandeling van 6 uur gedaan hebben (vrijwillig) met onze Spaanse vrienden Paco en Rafael en onze Engelse vriendin Lucy in het Abel Tasman National Park. Met de boot werden we naar een baai gebracht waar vandaan we onze wandeling zouden starten. Onderweg stopten we nog bij een eilandje waar allemaal zeehondjes aan het relaxen waren in de zon. Uiteindelijk moesten we nog flink doorlopen om voor het donker weer terug te zijn. Achteraf viel het ons erg mee hoe zwaar het was, het was wel erg lang! Maar wel mooi om gezien te hebben. S’avonds onszelf verwend met heerlijke zelfgemaakte pannenkoeken. We hebben vele nationaliteiten ervan weten te overtuigen dat pannenkoeken echt wel een maaltijd kunnen zijn.

Vanaf Nelson zijn we via Westport doorgereden naar Lake Mahinapua. Ook dit was weer een zeer verrassende plek. We werden onthaald door de eigenaar, een stinkend oud mannetje van zo´n 80 jaar oud. We kregen een hutje toegwezen waar plek was voor precies twee stapelbedden, heel knusjes. s´Middags werd ons medegedeeld dat we deze avond een themafeest zouden hebben. Het thema was Love, Peace & Happiness (de 60´s). Na het shoppen kwamen we thuis met gekleurd wol, vilt, roze nepwimpers en een shirt van de kinderafdeling. Het knutselen kon beginnen. Degene die er het best uit zag, kon namelijk een canyonswing winnen. Helaas was er iemand die creatiever was dan wij, hij was namelijk als joint. Al met al een leuke avond gehad en ons kostelijk vermaakt om alle leuke pakjes.

Na Lake Mahinapua gingen we richting Franz Josef, waar we een gletsjer zouden gaan beklimmen. s´Ochtends vroeg moesten we verzamelen en kregen we een professioneel ´gletsjer-klim-pak´ inclusief spikes voor onder de schoenen. Een hele bijzondere ervaring om op het ijs te kunnen lopen en klimmen zonder te glijden en je tussen twee ijsschotsen door te moeten wringen. We hadden geluk met het weer, grootste deel van de dag scheen de zon.

Gister zijn we aangekomen in Queenstown, hier blijven we vier dagen. Eindelijk even geen gereis met de bus en gesjouw met onze tas. Queenstown staat bekend om het grote aantal barren, winkels en restaurants. Daar hebben we ons gister dus meteen ingestort. s´Middags meteen de winkels even goed bekeken en onszelf verwend met de Ferg Burger. Dit is een hamburger zo groot als je hoofd en het lekkerste wat je ooit kan proeven. Een BigMac is er echt niks bij!! s’Avonds waren we klaar om op stap te gaan, dat werd ook wel tijd na 3 weken. Van te voren met z’n 10en een spelletje gedaan, uiteraard waren we gewapend met onze eigen flessen wijn! Daarna de stad in gegaan om het jagerbom (vliegend hert) record te verbreken en dat is gelukt! Met 100 man tegelijk een vliegend hert gedronken. Jullie kunnen vast zelf wel bedenken hoe de rest van onze avond er uit heeft gezien, we hebben ons kostelijk vermaakt! Nu op naar de pizzeria voor afterdrink food!

We houden jullie snel weer op de hoogte, zijn ook nog steeds benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat.

Liefs Son en Jits

PS: we hebben weer nieuwe foto's geupload!!! Maar om die te zien moet je bovenaan in het balkje naar foto's gaan en dan staan ze bij Nieuw Zeeland deel 2.

1. christel:
    13 mei 2010
    meiden!

niet te sportief gaan doen daar he...past helemaal niet bij jullie :p 6 uur voor de lol wandelen :s
    dat skydiven ziet er wel vet uit, maar het lijkt me echt vreselijk eng.
    jullie zijn nu waarschijnlijk nog lekker aan het relaxen en aan het voorbereiden op het volgende avontuur!
    veel plezier nog een een kus vanuit het strak grijze nederland :p

kusj
  2. Lioneltje:
    13 mei 2010
    Hey Jits!!!!
    Mijn mama vindt jou echt stoer zeg!!! Ik heb even samen met mama de foto's bekeken! Jij doet echt gevaarlijk!!! haha!!! Echt super leuk allemaal volgens mij!!! Ik moet je de groetjes doen van mama en van mij krijg je een dikke knuffel!!! Ik ben al heel erg gegroeid hoor!!!!
  3. Nicole:
    21 mei 2010
    He meiden, ik ben benieuwd of jullie goed in Australie zijn aangekomen? Als jullie daar net zo veel leuke dingen mee gaan maken als in Nieuw Zeeland dan komt het wel goed! Hopelijk gauw wat nieuwe foto`s en een nieuw verhaal!
    Liefs Nicole
  4. Willemijn:
    24 mei 2010
    Son Liefje! Bij deze! Heb je weer een berichtje haha! nu weer verder skypen.. kus
  5. Bianca:
    24 mei 2010
    hee schatjes,
    super gaaf wat jullie allemaal doen. super leuk. volop genieten.
    ben benieuwd wat jullie allemaal in australie gaan beleven. misschien wel wat lekkere surfdudes ;)
    have fun xx
  6. Geer&eer:
    27 mei 2010
    Heej meiden!

Bij het lezen van jullie verhalen en het zien van jullie fotos krijgen we spontaan heimwee!! Het ziet er allemaal fantastisch uit! En skydiven is echt een geweldige ervaring! En nu in Queenstown, daar zullen jullie je ook vast wel vermaken. Wij hebben daar in ieder geval wel de allerleukste stapavond van onze reis meegemaakt.
    Wij zijn inmiddels al weer 2,5 week thuis. Wel weer even wennen hoor!! Geniet er met volle teugen van!!

Xx geer&eer (van rarotonga ;))