Thailand

7 december 2010 - Bangkok, Thailand

Hoi allemaal,

Zoals wij in onze vorige update al aan hadden gegeven, hebben onze afgelopen twee  weken voornamelijk bestaan uit relaxen.  Helaas hadden we hierbij niet altijd geluk met het weer. Zoals jullie veel sneeuw hebben gezien de afgelopen tijd, hebben wij aardig wat regendruppeltjes gevoeld.

De dag na onze vorige update hebben we Nicole s’ochtends van het vliegveld in Bangkok gehaald, het relaxen voor drie kon dus beginnen! Na nog een dag in Bangkok te hebben doorgebracht, welke we onder andere gevuld hebben met heerlijke Thaise massages (lees: niet altijd even relax aangezien ze het lekker vinden om je overal met hun ellebogen te prikken), manicure, pedicure en uiteraard de benodigde lekkere drankjes en de waterpijp.  Het relaxen begon dus meteen goed.

De volgende dag hadden we een bus geboekt om naar Phuket te reizen. Van te voren was ons verteld dat dit zo’n 12 uur zou duren. Helaas zijn we er achter gekomen dat je hier in Thailand eigenijk nergens van op aan kan. Ten eerste hebben we drie keer moeten wisselen van bus  waarvan 1 twee uur op zich liet wachten en ten tweede was het in totaal 18 uur. Klein rekenfoutje dus. Helemaal verrot kwamen we dan ook in Phuket aan. MAAR.... daar hadden we het geluk dat er een privechauffeur op ons stond te wachten. Sonja’s vader had daar namelijk nog een kennis, die ons met open armen heeft ontvangen. Bij haar huis aangekomen, vielen onze monden open van verbazing... Het leek wel een luxe hotel waar we terecht waren gekomen.  Centraal in het huis lag het zwembad, met daar omheen de slaapkamers.  Na aankomst konden we gelijk aan de eettafel gaan zitten, met uitzicht  op het water en een golfresort.  Door het personeel werden we goed verzorgd en in de watten gelegd, we werden bediend op onze wenken.  Een bijzondere en fijne ervaring na 8 maanden backpacken.  Die avond werden we uitgenodigd om mee te gaan naar een privefeest, eindelijk kwamen onze hakken echt van pas! Na de fles prosecco in de auto, waren we benieuwd naar wat ons te wachten stond. Eenmaal aangekomen bleek het een klein, gezellig restaurantje met waarschijnlijk veel te hoge prijzen. Na 5 minuten gezeten te hebben, werden we door het personeel aan de hand genomen om te dansen,  midden in de zaak waar iedereen om je heen aan het eten is. Na een lange avond lachen, gieren, brullen, konden we de dansschoenen weer in de tas doen.

Helaas waren we niet gezegend met het weer.  Na 10 minuteno p het strand gelegen e hebben, werden we al weggeregend. Dit was dan ook de reden dat we na twee dagen alweer naar onze volgende bestemming zijn gegaan:  Koh Phi Phi. Zoals de naam klinkt, is dit ook werkelijk een paradijsje! Een lekker klein eiland zonder auto’s, veel jongeren, leuke feestjes en mooie stranden.  De dagen dat het mooi weer was (ook hier hadden we niet alle dagen geluk) hebben we heerlijk liggen bakken op het strand. Ook hebben we een middag een longtailboat gehuurd waarmee we langs allemaal eilandjes zijn gegaan, waaronder Monkey Island en het eiland waar de film The Beach is opgenomen. Onderweg verschillende snorkelstops gehad. We hebben heerlijke 5 dagen gehad en zijn weer goed opgeladen door de Mojito’s.

Na Koh Phi Phi zijn we in Hua Hin beland. De eerste dag op het strand kwamen we erachter dat we een van de weinige jongeren waren tussen alle gepensioneerde mensen. Een wereld van verschil met Koh Phi Phi. S’avonds uiteraard even het stadje ingegaan waar we tot onze verbazing erachter kwamen dat het een grote snollenbuurt is. Veel oude, grijze mannen met jonge Thaise meisjes. Hoewel je je af en toe af moet vragen of dit ook werkelijk meisjes zijn. Hier konden we ons dus kostelijk vermaken door op een terrasje te zitten en alleen maar mensen te bekijken. De volgende dag zijn Sonja en Nicole nog op een paard geklommen voor een tochtje langs het strand. S’avonds hebben we ook de vader van Sonja ontmoet en daar een avondje mee gegeten en gedronken.

Inmiddels zitten we weer in Bangkok en hebben we vanmorgen Nicole naar het vliegveld gebracht. Gister was haar laatste dag en deze hebben we in de Tijgertempel doorgebracht. S’ochtends zijn we naar de floating market geweest, een markt met bootjes waar werkelijk alles te koop is: van kleding, souvenirs tot aan groente en fruit. Via de River Kwai zijn we uiteindelijk bij de Tijgertempel aangekomen.  Heel apart om dit te zien en te ervaren. Hier leven namelijk de monniken samen met de tijgers. Erg toeristisch maar ook de kans om tijgers van dichtbij te zien en ermee op de foto te gaan.

Morgen vertrekken wij naar Ko Chang, wat ook een mooi eialnd blijkt te zijn. Daarna zullen we met de slaaptrein richting het noorden van Thailand vertrekken, Chiang Mai. Kerst zullen wij vieren op Ko Tao, dit jaar waarschijnlijk zonder sneeuw en vrieskou, maar in bikini op het strand. Geen kalkoen als kerstdiner maar overheerlijke noodles met verse vis. Vervolgens zal onze reis zich na de kerst voortzetten naar Ko Phangang, waar we het nieuwe jaar in zullen luiden op een fullmoonparty.

Tot de volgende keer maar weer!

Dikke kus Son en Jits

1. Marjon:
    7 december 2010
    Wat leuk om te lezen weer.... en die foto's...jaloersmakend!!!!

X
  2. Mireille:
    12 december 2010
    Wat een mooie verhalen en geweldige foto's!!!!
    Kerst in een stralend zonnetje, HEERLIJK!
    Have fun ladies! x reille
  3. babs stoof:
    22 december 2010
    lieve son en jits,vanuit et besneeuwde ermelo,wensen we jullie super goede feestdagen toe en in het nieuwe jaar nog veel meer reisgenot.heelijk dat jullie ons meenemen op deze fantastische wereldreis.nog bedankt voor de leuke fotokaart,enig.veel liefs van babs en jan.
  4. Dini en Roel:
    23 december 2010
    Hallo Doorzon Dames,
    Bedankt voor jullie Kerstkaart, ja zo'n kaart hebben wij ook eens verstuurd vanuit Curacao dus we weten heel goed wat voor een gevoel dat geeft!!!!!
    Alleen was m'n bikini wat groter en ook iets minder gevuld.
    Maar goed het is extra leuk om een persoonlijke kaart
    te krijgen van jullie.
    Dikke knuf van ons,en een super gezellige Kerst en
    een wild Nieuwjaarsfeest!!!
    Lieve Groetjes van Roel en Dini Ruwaard.
  5. Maartje:
    2 januari 2011
    Lieverds!! Wat was het gezellig met jullie op Koh Tao en Koh Phangan. Wij zijn inmiddels veilig in Ko Lak, morgen start de live aboard pas savonds ipv smorgens om 6uur, komt ons niet slecht uit haha even bijslapen. Heel veel plezier nog samen en tot over een tijdje in NL kuskus
  6. Els Flentge:
    6 januari 2011
    Hallo Jits en Sonja,
    vanavond heb ik al jullie ervaringen van de reis nog eens gelezen. JUllie hebben al heel wat meegemaakt, wat betreft werken en vakantievieren. Ik zal maar niet vragen wat jullie liever doen.
    En de tijd begint ook al lekker op te schieten voor jullie.
    Over twee weken gaan wij naar de Caribiën met een cruise.
    Geniet nog maar zo lang. Groetjes Els
  7. Dini en Roel:
    15 januari 2011
    Hallo Jitske,van harte met je 27ste verjaardag.
    Een gezellige spannende dag zo ver weg in Cambotja.
    In gedachte geven we je drie dikke verjaardagszoenen.
    Tot horens hé.
    Liefs Roel en Dini.
  8. Henriët:
    16 januari 2011
    Jarig Job!! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Maak er een verjaardag van die je nooit zult vergeten maar dat kan ook haast niet als je ergens anders op de wereld op een mooi plekje bent!

Fijne dag en tot snel.

Jet