Bali!

24 oktober 2010 - Denpasar, Indonesië

Hoi allemaal!

Het is even een paar weken misgegaan met onze verhalen, hopelijk gaat het ons vanaf nu weer vaker lukken om een update te geven!

Waar waren we gebleven.. Oh ja Australie! Nadat we heerlijk twee weken bij Joan en Jamie in huis hebben gezeten, kwam Anna ons ophalen om verder te reizen richting Brisbane. Een klein weekje hadden we om daar te komen, want op 4 oktober vertrokken we richting Bali! De eerste dagen zijn we met Anna naar Magnetic Island gegaan. We hebben daar het eiland rondgereden, op zoek gegaan naar koala’s (niet gevonden) en gerelax. Na twee dagen was het wel weer mooi geweest en hadden we het eiland gezien.

We konden nu beginnen aan onze reis naar Brisbane, moesten we makkelijk redden in 4 dagen! Inmiddels hadden twee jongens van de bananenfarm zich ook aangemeld om met ons mee te reizen. Zij waren namelijk niet zo gelukkig geweest met hun gekochte auto, na een week deed de auto helemaal niks meer en was ook niet meer te maken. Uiteindelijk vertrokken we dus met een hele volle auto richting het zuiden. We hebben een dagje in Airlie Beach doorgebracht aan de lagoon, met s’avonds een BBq op het strand. Uiteindelijk nog de voetjes van de vloer in de kroeg! Volgende ochtend gingen we weer vroeg op pad, we moesten toch nog wel een stukje rijden en het ging niet zo snel als we wilden. Tegen de avond besloten we zo ver mogelijk door te rijden, zodat we de laatste dag een relaxe trip zouden hebben. Maar toen gebeurde het.. We kregen een mega klapband onderweg… Daar sta je dan half op de Highway, in het donker, met een volbepakte auto.. Alle spullen uit de auto, reserveband eruit en eronder gezet en concluderen dat ere en andere band is die het ook niet lang meer houd. Hier konden we dus niet mee verder rijden. We zijn naar de eerste campeerplek gereden om daar de nacht door te brengen. De jongens in een tent en wij met z’n drieen in de auto. De volgende ochtend gingen we op zoek naar een garage voor 2 nieuwe banden. Dat bleek niet zo makkelijk te zijn. Ver uur later hadden we alle garages in de omgeving gezien, maar geen nieuwe banden gevonden. We warden wel een beetje zenuwachtig, de volgende dag zou ons vliegtuig namelijk heel vroeg weg gaan. We moesten toch echt in Brisbane zien te komen. Liften maar weer dan! We waren erg gelukkig, binnen 5 minuten stopte er een vrouw die ons mee wilde nemen naar Brisbane. Al met al is het dus goed afgelopen en konden we de volgende dag netjes op tijd het vliegtuig in naar Bali!

Nu we dit schrijven, zit ons Bali tripje er al weer bijna op. Morgen vertrekt ons vliegtuig naar Singapore, waar we drie dagen zullen blijven. Vervolgens gaan we richting Maleisie om daar een kleine 3 weken door te brengen.

We hebben een heerlijke drie weken in Bali gehad, maar we kijken er ook wel naar uit om weer verder te gaan! We hebben in de drie weken dat we er zijn een rondje eiland gedaan en dus veel van Bali gezien! We hebben uitstapjes gemaakt naar de tempels, de rijstvelden, koffieplantages, het Monkey Forrest, hotsprings, watervallen en natuurlijk het strand! Een populair vervoermiddel is hier of de auto met privechauffeur of de scooter! Uiteraard hebben we beiden geprobeerd, maar op de scooter was toch wel een klein avontuurtje! Er is zo veel verkeer hier en er zijn totaal geen regels: gewoon gasgeven en niet nadenken! Na een half uurtje ben je ook daar weer aan gewend. Hier doet iedereen alles met de scooter en ze zitten er het liefst met z’n vieren op.

Wat was het voor ons na Australie trouwens een verademing dat alles hier zo goedkoop is! In plaats van 15 dollar voor een pakje sigaretten, nu maar 80 eurocent! Daar is Jits natuurlijk erg blij mee! Maar alles is hier goedkoop: winkelen, uit eten, massages… en uit eten kunnen we met z’n tweeen voor minder dan 10 euro! En wat is het eten hier lekker! Gado Gado, Nasi Goreng, Mihoen, Kroepoek, we kunnen er geen genoeg van krijgen!

Na een paar dagen kwam ook de moeder van Sonja aan voor een bezoek! We hadden van te voren al een beetje bekeken waar we allemaal heen wilden, dus ze kon zo aansluiten! De eerste dagen van haar bezoek waren erg regenachtig, maar gelukkig hebben we daarna ook heel veel zon gezien. Alleen regent het de afgelopen twee dagen ook weer erg veel! Gisteravond na onze massage ;) stapten we naar buiten zo het water in. Het had zo hard geregend dat de straten volstonden met water. Er zat niets anders op dan gewoon de slippers uit te doen en door de bagger heen te lopen. Misschien is het dus een kleine troost dat ook wij niet altijd mooi weer hebben haha! We hoorden trouwens ook dat er in Thailand veel overstromingen zijn. Kan iemand ons daar meer over vertellen en hopelijk geruststellen? Over drie weken gaan wij namelijk richting Thailand en we hebben niet zo’n zin in natte voeten!

Als afsluiting van Bali, zijn we de afgelopen 4 dagen naar de Gili eilanden geweest. Super mooi! De trip er heen met de bus en de boot was alleen wat minder, maar we moesten er wat voor over hebben natuurlijk. Veel meer dan relaxen kan je niet op dat eiland, dus daar hebben we ons maar aan over gegeven. Eindelijk even 4 dagen geen brommers en auto’s, die heb je daar namelijk niet! Alles werd vervoerd met paard en wagen. Dus ook wij met onze zware bagage.. arme beesten! De laatste dag zijn we met een boot mee gegaan om te gaan snorkelen, waar we ook schildpadden hebben gezien!

Inmiddels zijn we weer in Kuta en brengen we ons laatste dagje door met nog een klein beetje winkelen, tas inpakken en de laatste keer genieten van de Gado Gado!

We gaan jullie vanaf nu weer vaker updaten!

Liefs Son en Jits

1. Willemijn:
    24 oktober 2010
    Hi lieve meisjes! Wat een gave foto's! Begin nu toch wel echt jaloers te worden! En wat een verhaal van die lekker band..Ik zie aan de foto's dat jullie je ook lekker aanpassen aan de cultuur maaar jullie zien er goed uit! Ik vind t alleen wel tijd worden dat jullie eens lekker terug gaan komen....

Liefs dikke x Will

ps son sms/facebook/mail je even wanneer je kan skypen?
  2. christel:
    24 oktober 2010
    meiden!

Leuk verhaal weer. Jullie hebben de laatste tijd weer genoeg mee gemaakt. leuk hoor!
    ik kan me voorstellen dat die prijzen jullie je beter bevallen he.....ik zeg....jullie hoeven nu weer minder te werken (omdat je het langer vol gaat houden met het geld) top toch!

ik heb nog even gekeken op internet naar wat info over die overstromingen en ik kwam het volgende tegen:

Bij de overstromingen die Thailand de voorbije twee weken hebben geteisterd, zijn al 38 mensen om het leven gekomen. Zowat 2,5 miljoen mensen werden getroffen door de waterellende. Bepaalde wijken in de hoofdstad Bangkok worden intussen bedreigd door het wassende water.

Premier Abhisit Vejjajiva liet zondag weten dat de situatie stilaan verbetert in de oostelijke en noordoostelijke provincies, maar dat er voor het centrum van het land nog steeds gevaar dreigt. Bangkok zou getroffen kunnen worden door een stijging van het zeeniveau. De overheid houdt rekening met 4.000 kubieke meter water per seconde die in de stroom Chao Praya, die door de hoofdstad vloeit, zouden kunnen stromen. "We raden de mensen aan hun bezittingen in de hoogte te plaatsen en de officiële berichten op de voet te volgen", zo meldde de woordvoerder van het departement dat verantwoordelijk is voor irrigatie. De autoriteiten in Bangkok lieten 200.000 zandzakken plaatsen om de meest kwetsbare gebieden te beschermen. Ook werden 27 tijdelijke bruggen opgetrokken om bepaalde risicowijken te ontsluiten.

hoop dat het allemaal mee gaat vallen!

xxx
  3. Marije:
    25 oktober 2010
    Schatjes!! Wat ziet het er allemaal weer leuk uit!! Te gaaf zeg. Helemaal nu de herfst hier officieel in NL geland is en wij niet meer zien dan een gure, koude, natte saaie omgeving. My advice: blijf lekker genieten chickies!

Miss you!!!!!!

Kus!
  4. Bianca:
    26 oktober 2010
    Hee schatties,

Klinkt weer erg goed daar bij jullie! Aan de foto's te zien hebben jullie mooie dingen weer gezien op Bali. Nu op naar Maleisie, heerlijk! Lekker genieten daar!

Dikke kus Bianc

owja, ik doe snel de foto's + mail versturen ;)
  5. linda:
    2 november 2010
    Lang zal ze leven! lang zal ze leven in de gloria! Hiep hiep hoera! gefeliciteerd meis!!!

Lekker aan het genieten daar zie ik aan de foto's.
    Echt weer super gaaf!
    Wel oppassen voor overstromingen enz...
    Hele fijne verjaardag, geniet ervan!
    hele dikke kus love you! xxxxxxxxxxxxxxxx
  6. babs stoof:
    10 november 2010
    Hoi Son!!!

Nog even namens de familie van harte gefeliciteerd nog met je verjari, het=een beetje laat, maar zo zijn de van Beekjes ;) Zit nu met mijn vader bij Babs&Jan op de koffie. Hier=het egt sjit weer bah, dus geniet maar lekker van het zonnetje & de landen waar je nog nrtoe moet gaan. Mijn vader en ik gaan pas in maart naar Indonesie & in Feb ga ik met mn Gay Travel Friend nr Gambia, daar woont een vriend van mij, lijkt me ook top.

Nou nichtje+vriendinnetje, heel veel fun & genietse.

Dikke knuffies van de fam van Beek, Stoof & Klein Bussink!