Ozzie! Part I: Sydney & Melbourne

2 juni 2010 - Melbourne, Australië

Hoi allemaal,

Het is al weer een tijdje geleden dat we onze laatste update gedaan hebben, dus het is de hoogste tijd om jullie weer even op de hoogte te brengen. Bij deze een nieuw bericht vanuit Melbourne! Onze laatste update was vanuit Queenstown, dit was onze een na laatste bestemming in Nieuw Zeeland. Queenstown was echt helemaal fantastisch. Super leuk stadje met veel winkeltjes, barretjes en restaurantjes! Kortom: even bijkomen na al dat gereis en gesjouw van de afgelopen weken. We hebben 1 excursie gedaan in Queenstown, maar dit was een grote teleurstelling. We zijn naar Milford Sound geweest, de bekendste en mooiste fjord van het zuiderlijke eiland. We hebben er plaatjes en foto’s van gezien en het zag er echt prachtig uit! Alleen op de dag dat wij gingen was er alleen maar bewolking en wat regen, dus onze reis van 6 uur met de bus en 3 uur op de boot was een soort van verspilde tijd, geld en moeite. De mooite plaatjes hebben wij in het echt niet gezien dus, helaas!

Na Queenstown zijn we naar onze laatste bestemming in Nieuw Zeeland gegaan, Christchurch. Dit was 8 uur rijden met de bus, een hele dagtrip dus! We kwamen daar dan ook niet helemaal topfit aan en ook het weer was ellende! Regen, regen en nog eens regen! Onze eerste ontmoeting met Christchurch was dus nattigheid!! De andere 3 dagen die we in Christchurch hadden is het ook alleen maar regenachtig geweest. Weinig dingen kunnen doen, dus we hadden er geen moeite mee om afscheid te nemen van Nieuw Zeeland. Ook hebben we afscheid moeten nemen van veel leuke mensen met wie we de laatste tijd zijn opgetrokken. Maar hierdoor staan er al wel wat leuke tripjes in Europa gepland als we terug zijn! We hebben een super tijd gehad in Nieuw Zeeland en ongelooflijk veel mooie dingen gezien waar we met enorm veel plezier op terugkijken, maar het was nu tijd voor ons volgende avontuur: Australie!

Dinsdag 18 mei was het zover, op de meeste onmogelijke tijd ( 7 uur in de ochtend) vertrok ons vliegtuig richting Sydney! Het was echt peanuts, vluchtje van maar 3,5 uur! In Sydney aangekomen werden we helaas geconfronteerd met WEER regen… AHHHHHH!!!! Onze eerste activiteit in Sydney was dan ook een paraplu kopen, ons kon niks meer gebeuren! Toen op naar ons hostel! Toen we de deur van onze kamer opendeden, moesten we even slikken… De hele grond lag bezaaid met kleren, schoenen, zooi, zooi en nog eens zooi! Er was geen stukje van de grond te zien en we konden onze tas niet eens neerzetten… hmmmm.. Ook bleken onze bedden nog bezet te zijn door enorm vieze stinkende Duitse mannetjes.. Eerst maar even boodschappen gedaan en hopen dat onze bedden daarna vrij waren. Gelukkig was dat het geval! Ook kennisgemaakt met onze kamergenoten. Bleken allemaal meisjes te zijn die echt wonen in het hostel, wat dus ook die mega zooi een klein beetje verklaarde.

De eerste dag hebben we meteen de toerist uitgehangen en zijn we alle bekende hotspots in Sydney gaan bekijken: Opera House, Harbour Bridge en nog wat parkjes. Het eerste wat ons opviel is dat iedereen hier zo ontzettend actief is!! Het werd echt tijd dat we ook weer in beweging zouden kopen en onze missie was om snel hardloopschoenen te scoren!

s'Avonds hadden we een meevaller, het was filmavond in het hostel met daarbij gratis broodjes hotdog!! Niet verkeerd! We hadden nog een andere meevaller die avond.. We zagen een oproepje voor werk! Aangezien onze bankrekening veel te verduren gehad heeft in Nieuw Zeeland, voelden wij ons erg geroepen om er even een telefoontje aan te wagen.

De volgende dag om 11 uur moesten we ons melden bij een designkleding winkel, we mochten flyers uit gaan delen in de stad! Eerst werden we in wat hippere kleding gestoken dan onze eigen outfitjes en daar gingen we dan! Maar wat is dat een verschrikkelijk baantje! Vanaf nu nemen we zelf ook alle flyers aan die worden uitgedeeld op straat haha!! Dit werk hebben we twee dagen gedaan, dus we hadden weer even wat cash! Het waren maar halve werkdagen dus de rest van de dagen konden we weer verder met het uithangen van de toerist. We zijn naar verschillende marktjes en naar Chinatown geweest, een walhalla van eten, drinken en kleding! Paradijs voor ons! Ook het feit dat de zomerkleding hier in mega sale is, heeft er voor gezorgd dat onze backpack ietwat aan de zware kant is op het moment!

Uiteraard hebben we ook het nachtleven van Sydney beter leren kennen! Een avond hebben we onze gemend met andere backpackers in een bar bij ons om de hoek. Maar we merkten toch dat we ook even toe waren aan ‘normale’ mensen. Zaterdag zijn we naar een club geweest in Sydney waar ook veel locals komen. Het voordeel was dat het 100 meter van ons hostel vandaan was, dus we konden rollen naar huis!! Topavond gehad en deze tent gaan we zeker nog eens bezoeken als we weer terug komen in Sydney!

Onze laatste dagen in Sydney hebben we verschillende strandjes bezocht: Bondi Beach en Manly Beach. Mooie strandjes, maar vooral mooi als de zon wat meer schijnt denken we. Onze stranddagen moeten nog komen als we wat meer in het noorden van Australie zijn.

Onze planning was om in Sydney een auto te kopen en langs de oostkust richting het noorden te gaan. Maar ons plan werd verstoord door mensen die ons vertelden dat we ECHT naar Melbourne moeten gaan… hmmm lastig.. Volgende dag maar een ticket geboekt en na twee dagen zouden we gaan!

Vandaag is inmiddels alweer onze laatste dag in Melbourne, vanavond vliegen we weer terug naar Sydney. Melbourne was ook een leuke stad, maar we zijn het er allebei over eens dat we Sydney toch wel leuker vinden! In Melbourne hebben we ook de toeristische dingen gedaan: verschillende parken bezocht, naar Chinatown geweest, door de stad gelopen en… JAWEL…. Hardgelopen!! We zijn goed bezig hier, lopen om de dag voor het ontbijt hard! Dat moet ook wel, want je wordt hier doodgegooid met alleen maar lekker eten! Muffins, Cakes, goedkope sushi en ga zo maar door!! Ook hebben we op aanraden van een local gegeten bij een restaurant waar je mag betalen wat je het eten waard vind. Echt een super leuk restaurant met heerlijk eten! Een heel goed concept, op deze manier kunnen ook de minder bedeelde mensen (waar wij ons op dit moment zeker bij vinden horen haha) toch lekker eten.

Nu is het bijna tijd om weer terug te gaan naar Sydney. We willen daar snel een auto of camper vinden en richting het noorden gaan rijden. Het wordt tijd dat we de stad verlaten en wat meer van het land gaan zien. Ook zijn we druk bezig met het vinden van werk op onze route naar het noorden, om alle uitgaven die we in Australie nog in het verschiet hebben, te kunnen bekostigen. Waarschijnlijk gaan we fruitplukken of op een farm werken. Tijdens onze volgende update kunnen we jullie hopelijk voorstellen aan onze eigen auto en vertellen over onze nieuwe baan!

Oh ja voor degenen die ons een keer willen bellen of smsen, we zijn vanaf nu bereikbaar op ons Australische nummer:

Jitske 0061 44 986 33 04

Sonja 0061 44 986 33 05

Liefs Son en Jits

1. Bianca:
    2 juni 2010
    he schatjes,
    het blijft leuk jullie verhalen te lezen. jullie maken erg leuke dingen mee.
    jammer van het weer alleen, maar daar krijg je wel weer genoeg dingen voor terug natuurlijk.
    wennen jullie al een beetje aan het primitieve leventje (hostels)?
    het ziet er allemaal erg mooi uit op de foto's!
    veel plezier in sydney!hopen dat jullie snel wat werk kunnen vinden, anders is het geld snel op ;)
    maar natuurlijk wel optimaal blijven genieten he!

bedankt voor de kaart son, super leuk! ik zal snel ff mailen (had daar natuurlijk helemaal niet over nagedacht ;) )

ook leuk dat ik jullie nu ff kan smsen!

have fun en ben benieuwd naar jullie volgende berichten! dikke kus
  2. Monique:
    2 juni 2010
    Leuk leuk leuk!! Me so jealous!! Super om al jullie verhalen te lezen! Jits.. ik mis nog wel de foto van jullie werkoutfit bij het flyeren!
    Snel weer een nieuwe update met veel foto's graag!

Kus
  3. Jitske:
    3 juni 2010
    Haha sorry Mo, dat kan kloppen! Er ging weer eens iets mis met het uploaden van de foto's.. De foto's van Sydney en Melbourne volgen dus nog!!!

Xx
  4. Sonja:
    4 juni 2010
    Nou de hostels zijn we helemaal aan gewend!! Een paar oordoppen en je slaapt heerlijk... Wat een uitvinding! :)
    Nou we doen snel ff een mailtje!!
    xx
  5. Marjon:
    5 juni 2010
    Ik wacht ook in spanning de foto's af ladies!!!!!
    En wat live verhalen weer via skype:)... tot snel.
    Succes met de camper, X
  6. Jitske:
    7 juni 2010
    De foto's van Sydney en Melbourne staan er al op hoor! Over een weekje kunnen we ook ons nieuwe huisje en vervoermiddel laten zie n!!! :-)
  7. Willemijn:
    10 juni 2010
    Liefjes! Wat een leuke kaart! Was helemaal in mijn element:p Ik wil binnenkort weer skypen Son...ik snap dat je je liever vermaakt in die camper maar toch:p Leuk verhaal ook weer! Take care! Hele dikke kus voor jullie allebei!