Kia Ora!!!!

29 april 2010 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Na ons paradijselijke weekje op de Cook Islands, werd het tijd om echt te gaan reizen. Nieuw Zeeland werd onze volgende bestemming. Onze eerste dagen hebben we doorgebracht in Auckland, de grootste stad van Nieuw Zeeland. Hier woont maar liefst 1/3 van de bevolking. We hadden dus genoeg te doen!

Onze eerste dag in Auckland zijn we met de boot naar een eiland gegaan, genaamd Wahiki. Een hippie-eiland!! Erg mooi en we hadden gelukkig nog mooi en zonnig weer, aangezien de winter hier net is begonnen. Uiteraard wilden we onze eerste avond meteen de stad verkennen, dit hebben we gedaan met een Canadees meisje. We kwamen terecht in een erg leuke tent met veel locals en backpackers waar ze shotjes in hele theepotten verkopen. Voor 10 NZ dollar (5 euro) hadden we een theepot vol shotjes.

Natuurlijk moest de stad ook verkend worden overdag. Een goedkope maar minder veilige manier om de stad te bekijken is per fiets! Daar gingen we dus op een fiets, gewapend met helm, de stad door! Onderweg gestopt bij het museum van Auckland..... Ons voorgevoel werd bevestigd, een museum is niks voor ons! We hadden wel een erg leuke fietsroute uitgekozen, langs de strandjes, recht door de stad en door parken.

Omdat Nieuw Zeeland erg groot is om zelf door te reizen, hadden we vanuit Nederland al een bustour geboekt, genaamd de kiwi experience. Met deze bus kan je zelf bepalen hoe lang je waar blijft en kan je in- en uitstappen wanneer je wil (hop on/hop off). De volgende ochtend stonden wij dus om 7.20 klaar om naar onze volgende bestemming te gaan, Paihia. Na een half uur stonden we er nog….. De bus heeft ons laten staan en nu moesten we dus nog een dag in Auckland doorbrengen. Geen goed begin van onze tour!

De volgende dag werden we gelukkig niet vergeten en kon onze trip beginnen, op naar Paihia! Dit is bijna het noordelijkste deel van Nieuw Zeeland. We hebben hier de Cape Reinga gedaan: 90 Miles Beach (met de bus over het strand), sandboarding (op een board van de zandduinen af boarden), Lighthouse gezien en de spirituele route gelopen, daar waar de Tasmanian Sea en de Pacific Ocean elkaar ontmoeten.

Na twee dagen zijn we weer richting het zuiden gegaan om de rest van het Noordelijke eiland te bekijken. We hebben veel mooie dingen gezien en gedaan, waaronder:

• de Cathedral Cove (twee eilanden verbonden door een gat in de rotsen)

• Thames (prachtig dorpje)

• Hobbit Ville (een filmlocatie van de Lord of the Rings)

• Maori Village: een traditioneel dorp nagebootst van de originele bewoners van Nieuw Zeeland. Een erg bijzondere cultuur, maar interessant om te zien hoe die mensen hebben geleefd en wat hun gewoontes waren. Daarna werden we verwend met een heerlijke Maori maaltijd en heerlijke toetjes.

Aangezien Nieuw Zeeland bekend staat om de extreme activiteiten, konden wij natuurlijk niet achterblijven. Onze eerste ervaring is het raften geweest, waarbij we een waterval van 7 meter hoog hebben overwonnen (niveau 5!!!!!). Het was zenuwslopend om te proberen niet uit de raft te vallen, maar het is ons gelukt. Uiteraard niet met een droog pak, maar zie de foto´s!

Vandaag zijn we verleid tot iets anders extremes, een sweep van 40 meter hoog. Het is bijna hetzelfde als bungeejumpen, alleen word je vanaf de grond al naar boven getakeld aan een touw en mag je zelf boven aan een koord trekken om je eigen val te laten beginnen. In eerste instantie zou Jits alleen gaan, maar ze verraste Sonja door twee kaartjes te kopen. Sonja waardeerde dit erg en liet zich niet kennen. Uiteraard was Jits degene die aan het koord moest trekken, anders hadden we daar nu nog gehangen. (zie foto´s en filmpje!!)

Er volgen nog vele andere spannende activiteiten, maar daarover later meer!

We zijn ook erg benieuwd hoe het met jullie allemaal is en vinden de reacties op onze log erg leuk!

Tot de volgende update!

Dikke kus Son en Jits

1. christel:
    29 april 2010
    hey!

haha stelletje mafkezen.....die val ziet er wel heftig uit....ze hebben zo'n ding ook in walibi maar ik loop daar altijd vrolijk voorbij ;) maar wel aardig dat jits er zomaar een kaartje voor son bij doet, top :)
    dat raften ziet er wel heftig, maar wel super vet uit. op een gegeven moment zie je die hele boot niet meer :o
    daarnaast blijft het natuurlijk leuk om de verhalen te lezen. ik wacht weer op de volgende hoor:p want zo te lezen maken jullie genoeg mee en dat zal vast nog niet afgelopen zijn ;)

kusj, christel
  2. Mireille:
    29 april 2010
    Wat een geweldige avonturen maken jullie nu al mee!!!!!!!!!! HEERLIJK, het enthousiasme spat van jullie verhalen af whoehoeeeeeeeeeee!!!!
    GENIET GIRLS!! x
  3. Els Flentge:
    30 april 2010
    Hallo Jitske en Sonja, ik heb al duidelijk van jullie eerste avonturen genoten en de foto's bekeken. Jullie durven heel wat aan. Geniet maar lekker.
    groetjes vanuit Roermond
  4. Bianca:
    2 mei 2010
    He schatjes,
    ziet er echt top uit. In zo'n korte tijd al zoveel gedaan joh. Echt vet. Jullie zijn goed bezig met je avontuurlijke activiteiten ;)
    De foto's zijn ook echt top. Zo hebben wij hier ook een beetje een indruk.
    Have fun!
    dikke kus
  5. leonie:
    4 mei 2010
    Hey schatjes!!

Echt heel erg gaaf allemaal!
    Super om jullie zo te volgen. Jullie zien er happy uit!

Dikke kus
  6. joanie uyterwaal:
    8 mei 2010
    lieve sonja en jitske,

Wat zijn jullie een coole chicks!! wat een lef en hoe gaaf allemaal....echt super leuk om jullie verhalen en foto's te lezen/zien.

Wat hebben jullie zowiezo al veel gedaan!! en die omgeving.....Echt te gek allemaal.

De foto's zijn echt top en kunnen we natuurlijk in dit te saaie ede een beetje bijhouden wat jullie daar allemaal uitvreten!!

doen jullie goed meiden....

veel plezier nog en pas goed op elkaar(ja mama hahaha!!)

knuffel van joanie en natuurlijk van dylan!!
  7. Mariska:
    8 mei 2010
    Hallo, hallo!
    Wat gaaf allemaal! Het ziet er allemaal super uit! Ach ja, je hebt luxe paarden en werkpaarden! haha... Het is jullie wel absoluut gegund!
    Hier weinig veranderingen, alleen Mark probeerde eens te sporten. Deed mee met het horeca volleybal toernooi. Enkel zwaar gekneusd, enkelbanden verrekt. Lekker weer!!! Paar weken uit de running.
    Heel veel plezier verder en ik zal jullie op de voet volgen! Net als een groot deel van de mensen in de Bo.
    Groetjes en dikke kus
    Mariska en natuurlijk Gerrit en Beau!
    En van de rest van de Bojangels
  8. Wilbert:
    9 mei 2010
    Hee Jits en Son,

Heb weer eens de foto's en verhaaltjes bekeken en gelezen, echt allemaal top een reis om nooit te vergeten.

Heb al vaker gezegd geniet ervan en ik zeg het gewoon nog eens :-)

Gr. wilbert
  9. linda:
    11 mei 2010
    hallo meiden!

parachute springen...raften...skydiven...GAAF!!!
    Wat hebben jullie al veel gedaan!
    Echt genieten van de verhalen en alle foto's

Lieve schatten, heel veel succes met de verdere reis!!! en doe voorzichtig hé haha

Dikke kus Linda