Cook Islands!!

20 april 2010 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Hoi allemaal,

Zoals jullie misschien al hebben kunnen zien aan de paar foto's die we erop hebben gezet van de Cook Islands, was het een paradijs! We kwamen erg vroeg in de ochtend aan en werden erg vriendelijk onthaald op het vliegveld door een zanger. Het was een erg groot vliegveld (1 ontvangstruimte en 1 bagageband!!). Er stond een vrouw van ons hostel klaar, met bloemenkrans in haar haar, om ons naar het hostel te brengen. Bij aankomst zagen we meteen dat we nooit meer zo'n mooi uitzicht zouden krijgen. Onze kamer grensde direct aan het strand met de blauwe zee. We wisten het zeker: hier gaan we ons wel vermaken!

Allereerst natuurlijk het strand verkent en tevens onthaald door hele leuke andere backpackers en locals. Iedereen is erg vriendelijk en geinteresseerd in wat je doet en waar je vandaan komt. Voor iedereen is het erg normaal dat we dit doen, omdat iedereen dezelfde route heeft gedaan of gaat doen. Na een beetje verkenning van het strand kwamen we tot de conclusie dat we toch een scootertje nodig zouden hebben om de rest van het eiland te kunnen bekijken (het eiland is immers 32 km in omtrek). Een scooter huren op de Cook Islands betekent echter wel opnieuw je rijbewijs halen. Maar het gaat zeker niet zoals je gewend bent in Nederland. Alles wat je hoeft te doen, is zonder vallen een rondje rijden om een palmboom heen. En jawel: het is ons allebei gelukt!

Na vrienden te zijn geworden met wat locals werden we al snel uitgenodigd voor een heerlijke maaltijd: verse red snapper die dezelfde dag was gevangen. De saus mochten wij maken.... dat hield in een kokosnoot leegschrapen en daar een saus van maken (zie foto's). De volgende dag werden we uitgenodigd om s'nachts mee te gaan prawnfishing. Dat hield in: midden in de nacht gekleed in shorts en waterschoentjes gewapend met een speer en een zaklamp de jungle in op zoek naar een rivier. Al snel kwamen wij erachter dat wij hier niet voor gemaakt zijn. Gelukkig de locals wel en hadden we alsnog een lekkere maal s'nachts.

Verder hebben we het eiland ook onder water verder bekeken en zijn we gaan snorkelen. Enorm veel grote vissen gezien, erg mooi!! We hadden ook nog het geniale idee om de hoogste berg op het eiland te beklimmen, en dit midden op de dag!! Pfffff erg vermoeiend maar het uitzicht was het waard! Tegen de avond was het eindelijk zover: we gingen op stap. Vrijdagavond is DE eilandavond, de kroegen zijn immers tot 2 uur geopend!!!! (alle 4 de kroegen die er op het eiland zijn). We werden met 2 pickups opgehaald en daar met 15 man ingepropt, hilarisch!!!! Al met al een erg geslaagde avond, de wijn vloeide rijkelijk!

Onze week op het eiland hebben we afgesloten met een heerlijke BBQ met alle andere backpackers en locals. Zondagavond zijn we vertrokken naar onze volgende bestemming: Nieuw-Zeeland! We hebben hier net 1 dag doorgebracht en weten nu al dat we hier een mooie tijd zullen hebben. Snel weer een update!

Liefs Son en Jits

1. Wilbert:
    20 april 2010
    Hay dames,

Ik heb met veel bewondering jullie foto's bekeken, heerlijk hoor om in zo'n paradijs te zijn.

Leuk en gezellig te eten bij de locals, red snapper is goed te eten, ik weet dat nog wel van mijn caribische periode.

Is daar geen ander bier dan heineken, vindt zo afgezaagd, kom je echt overal tegen. Maar jullie zullen ook wel een lekkere coctail genomen hebben, Jits kennende hahahaha.

Hier alles gewoon zijn gangetje, druk met werken en in de weekenden zoals gewoonlijk wat bieren op het plein.

Wens jullie al het goede toe en geniet ervan.

Groetjes Wilbert alias Henk W
  2. Mathijs Baron:
    21 april 2010
    Dames van het goede leven,

Ziet er helemaal niet slecht uit, om jaloers op te worden. Het is goed om te horen dat jullie de smaak al zo snel te pakken hebben en dat de drank natuurlijk rijkelijk vloeit. Blijf vooral schrijven en geniet.

greets,
    Thijs
  3. christel:
    22 april 2010
    pfff naar dat eiland zou ik echt nooit willen gaan :p wat ziet het er onwijs mooi uit daar :) lkkr man!! dat afrijden was ook wel weer een hoogstandje....niet normaal dat het daar zo gaat!

ik vond het echt super dat je vorige week belde:) helemaal leuk! het was een goede besteding van je geld son :)

nou meiden veel plezier in nieuw zeeland en ik wacht wel weer op het volgende berichtje ;)

kusj
  4. marianne van beek:
    22 april 2010
    Hoi Jits en Son,
    Wat een geweldige reis maken jullie! Leuk, die verhalen en mooie foto's. Het lijkt wel of jullie nooit anders gedaan hebben: veel van de wereld zien. Geniet!!!!! Ik ga jullie volgen!
    Liefs,
    Marianne
  5. Bianca:
    24 april 2010
    he schatties,

wauw wat ziet dat er heerlijk uit! jullie genieten al optimaal kan ik wel zien.
    heerlijk joh. en dus ook al medereizigers gevonden.

super gave foto's ook. wordt er jaloers van ;)

lekker genieten in nieuw zeeland. ben benieuwd naar de volgende verhalen!

dikke kus
  6. Wilbert:
    24 april 2010
    Hee jisk Bas is weer vrij ;-)
  7. sietavanbeek:
    25 april 2010
    heey sonja met je moeder alls goed daar wij romy laura roger en je moeder missn jou egt heel veel we horen nog wel heo het veder gaat met jou en sonja bel je ons nog een keer oke heel veel geluk
    met veel groetjes van je moeder en roger en laura en romy en ook naam is jhon doe!!!!
  8. Marije:
    26 april 2010
    Chickies!!!!

leuke verhalen en foto's schatjes! Nu vallen die Egypte pica's een beetje in het niet hoor ha ha. Ik doe snel even per mail een vakantie-Ede-werk-voetbal-en alle andere saaie dingen-uodate! Ha ha!

Kus voor jullie schatjes

Xx
  9. Willemijn:
    27 april 2010
    Hahahaha....fantastisch lijkt een beetje op een arubaans rijbewijs halen!! Wat een goed verhaal weer...Ik wil skyppeeeeen!!! Doei schatjes
    Liefs een meisje wat elke dag op school zit...en heel hard moet leren terwijl het lekker weer is:@
    Ps. rustig aan en geen dingen doen die ik ook niet zou doen.....dus alles mag:)
    Ps 2. Ik heb leuke verhalen daarom moeten we skypen
  10. babs stoof:
    30 juli 2010
    lieve son en jits,wat een droomreis maken jullie,ben een beetje jalours want toen ik twintig was altijd gedroomd van een wereldreis, maar ja in de jaren zestig was dit niet haalbaar.Dus is het bij parijs gebleven.ik ben nu bij het begin van jullie reis en popel om verder te lezen.Vanuit het oersaaie ermelo veel liefs en doe voorzichtig.'tante' babs