London en LA......

12 april 2010 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Hoi allemaal,

Hier dan ons eerste berichtje vanaf de andere kant van de oceaan....

Na een leuk afscheidsfeestje zaterdag in de Bo waar veel gezellige mensen waren, was het dan eindelijk woensdag.... de dag van ons vertrek!! Na veel moeite hadden we eindelijk onze tassen ingepakt en dus volgepropt.... haha! Klaar om naar Schiphol te gaan. Gelukkig hadden we een leuk uitzwaaicomite, waardoor het toch een gezellige dag werd.

Na een uurtje gevlogen te hebben, kwamen we aan op onze eerste bestemming... London!!! Tja.. daar sta je dan met je goeie gedrag en een veel te grote en zware tas op je rug... Na goed teamwork hadden we in the big city toch snel een adres van een hostel in Holland Park gevonden. En nu nog er heen komen.. Lang leven de Underground! Er was ons alleen niet verteld dat we nog een flink eind moesten lopen.. MET rugzak dus EN heuvel op! Ons werd meteen duidelijk dat het aankomende jaar nog eens best afzien kan worden. Toch het hostel gevonden en daarna het stadsdeel Kensington ingelopen om wat te eten. Dan is het toch best raar om geen huis en dus geen eettafel te hebben en net als de daklozen op straat te eten. :-) Back to Basics!

Na een heerlijke nacht in een 3-hoog stapelbed met 12 andere mensen op de kamer, die erg rare geluiden produceerden met z'n allen, waren we klaar om de stad te verkennen. We hadden alleen de ochtend om even winkels te bekijken en daarna moesten we alweer naar het vliegveld voor onze volgende vlucht naar LA.

Na een lange en vermoeiende vlucht van 12 uur kwamen we dan eindelijk aan op LAX airport. We zijn teruggegaan in de tijd, dus deze dag duurde 9  uur langer. Maar wat een heerlijk weer! Met onze I-Pod een leuk hostel opgezocht en uiteindelijk in deze grote wereldstad de juiste bus gevonden. Onderweg werden we al snel vrienden met "Ben", een jongen uit Australie die toevallig naar hetzelfde hostel moest. Daar aangekomen werden we overdreven vriendelijk ontvangen door de rest van de hostelgangers. Even wat lekkere drankjes gehaald en er maar meteen bij gaan zitten. Aangezien we de enige vrouwen waren in het hostel, kregen we meteen volop aandacht wat zelfs de nodige jaloezie bij de heren onderling opwekte. Haha! Aangezien wij daar niet op zaten te wachten,zijn we maar gevlucht naar onze kamer. We hadden het geluk dat er op onze 6 persoonskamer nog geen andere mensen waren en we dus een rustig nachtje zouden hebben.

Volgende ochtend werden we wakker door de zon die brandde... Yes!! Op naar het strand dan maar, Venice Beach verkennen! Venice Beach is de plek om je ogen uit te kijken... Wat een bijzondere en verschillende mensen zijn daar, je hebt ogen te kort!! Zwervers, bodybuilders, hippies, sportieve Amerikanen en uiteraard de DIKKE Amerikanen! Heerlijk in de zon gewandeld naar Santa Monica en daar even op het strand gelegen... Gevolg: VERBRAND!!!!

De volgende dag zijn we met onze backpacks richting Downtown LA gegaan, oftewel Hollywood!!! Ook hier ogen te kort. Daar aangekomen de stad in gegaan en tour gemaakt langs alle hotspots: Rodeo Drive, Beverly Hills, Sunset Boulevard, Walk of Fame, Bell Air en we weten ook waar alle beroemdheden wonen.

Vandaag is het alweer tijd om te vertrekken naar onze volgende locatie: The Cook Islands!!! Vanmorgen nog even naar de Farmers Market geweest, wat een eten en mooie winkels! We hebben ons redelijk ingehouden hoor.

We zullen jullie snel weer op de hoogte houden, foto's volgen vanuit de Cook Islands!

Uiteraard zijn we ook benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat!

Dikke kus Son en Jits

1. Monique:
    12 april 2010
    Wow meiden! Jullie hebben het gelukkig goed naar je zin! Top! Valt toch tegen he, zo'n rugzak! Misschien kan je die af en toe als eettafel gebruiken?! ;)
    Ik heb mijn eerste weekend doorgebracht in mijn nieuwe appartementje en oh wat heb ik genoten... ik ben natuurlijk moederziel alleen in NL nu, die stinkerds zitten in Egypte, dus ik ben het hele weekend thuis gebleven haha! Nou ja, wel goed voor de financien!
    Dames, genietse op de Cook Islands! Doe maar vast een goed kleurtje op, voor jullie de herfst in NZ tegemoetgaan!

Dikke kus!
  2. Iris:
    12 april 2010
    Meiden heb even plaatjes gegoogled van de cook islands en het ziet er érgggg vervelend uit! Jeetje wat gaaf zeg!!!! geniet ervan!

Liefs Iris

o ja en jits: heb echt meerdere malen geprobeerd Julian je naam te laten zeggen, maar tevergeefs: je moet het doen met ggghhhhh en aahhhaaahhh (uit de categorie:gagagagoegoe)! maargoed, we blijven proberen!
    Ennuuhhhh dat andere woord waar we het over hadden probeer ik toch nog maar even niet!;)
  3. christel:
    12 april 2010
    owww dat klinkt niet verkeerd!
    en jullie zijn nog geen paar dagen weg en de mannen lopen alweer achter jullie aan, doen jullie goed :p

de cook islands zien er top uit dus ik weet zeker dat jullie je daar ook wel gaan vermaken!

have fun!
    (K)
  4. Nicole:
    Ha Ladies!

Klinkt goed zeg!!! en wat hebben jullie al veel ondernomen, jullie zijn nog geen week weg en moet je is kijken wat je al opnoemt... ben heel benieuwd naar de foto's die komen!

Heel veel plezier op die vervelende eilanden ;) en we zien de foto's wel verschijnen.

XX Nic
  5. Mireille:
    Hey Leukerds!!
    Dat klinkt GOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEED!!!!!!!! wauw!! prachtig!!!!!! Ik ben benieuwd naar de foto's!!!!!
    Have fun!! X reille
  6. mart & san:
    Haaaaaaaaaaaaaaaaaaiii....
    klinkt super super superrr wat jullie hebben gezien en al hebben gedaan,
    en dat is nog maar het begin we gaan vaak kijken wat jullie daar allemaal uitvreten maar dat zal vast wel goed komen veel liefs mart en san O ja jits wat denk je willen wij lekker gaan eten zijn ze op vakantie bij de heksenketel ha ha dus maar naar de griek zelf betaald ha ha ha xxx
  7. je moeder:
    13 april 2010
    Hallo dames

Het gaat jullie goed af he? Zijn jullie al iets tegen gekomen wat je vergeten bent mee te nemen? Bestek? we genieten van al de verhalen

Granny
  8. linda:
    13 april 2010
    hey hey!!

Het eerste weekje is goed bevallen lees ik! lekker!
    En wat ben ik jaloersss!!!! haha!
    Want het klinkt echt geweldig,en het ziet er ook super uit!
    Nou een hele dikke kus, wees voorzichtig, en doe geen dingen die ik ook niet zou doen...:-)
    xxxx Linda

ow, en ook van Jeroen ;-)
  9. Sanne:
    Hey ladies,

Gaaf jullie verhalen en de foto's! Slapen in een hostel met andere mensen gaat dus ook goed!

Vanuit Ede verder geen nieuws.

Veel plezier!

Liefs Sanne
  10. Wilbert:
    Hay ladies,

Leuk je ff gesproken te hebben via hyves!

Geweldige foto's en wij hier maar zwoegen.
    Geniet ervan!!

Gr. wilbert
  11. Roger:
    Hello Ladies
    Ik zou terug gaan naar LA --> get in the real world USA. Max shopping, leisure and fun....
    Nu Mr right en een super tijd daar.

Enfin enjoy, volg jullie gevoel>
    Best Regards,
    Roger
  12. Iris:
    15 april 2010
    Heeey wijfies!!!

Al lekker aan het bijkomen van al die jaren werken?
    Waarschijnlijk liggen jullie nu lekker in je hangmatje met cocktail op het strand... Gelukkig begint in NL ook aardig het zonnetje door te komen, heeeeeerlijk!
    Geniet en tot spreeks!! xxx
  13. therese:
    15 april 2010
    hallo ... fijn dat jullie het naar jullie zin hebben, het ziet er ook echt geweldig uit... geniet er lekker van ...! groetjes therese
  14. Dini en Roel:
    16 april 2010
    We genieten mee van jullie verhalen, en hoeven geen eens te sjouwen met een zware rugzak.
    Neem uit ieder land een KLEIN STEENTJE mee, dat is heel goed voor het evenwicht in je rugzak!!
    Veel plezier
  15. Astrid & Fred:
    17 april 2010
    hey meiden!
    Zo te lezen gaat alles goed daar!
    Als we de fotos zien worden we toch wel jaloers hoor!
    Wat een mooie omgeving;)
    Mooie stranden leuke steden
    En heb je je ingehouden bij Gucci;)
    nu meiden kijk uit en tot lees!!
    dikke knuffel vanuit Zonnig Nederland.
    jaja het is hier ook een keer goed weer!
    Dikke kus
    As en Fred
  16. Willemijn:
    18 april 2010
    Liefjes!!! Ik heb eens even dit mooie verhaal gelezen...wat hebben jullie het slecht!!!! Meeeeennnn ik wil ook op venice beach in de zon liggen haha!!! Ik wil foto's zien!!!! Ennn als jullie een tel nr hebben ff laten weten!!!! Hele dikke kus en take care!!