Ozzie part 4: 1770, Whitsundays

29 juli 2010 - Sydney, Australië

Hi there!

Nou hier zijn we dan weer... Het is al weer even geleden, maar we hebben weer genoeg meegemaakt!

Na een paar dagen op de boerderie hadden we een aardig vast ritme. Alleen de eigenaresse ging voor een weekje naar Melbourne dus we zouden achterblijven met vader (Ron), zoon (William) en vriendin van de familie (Alexandra). Dat was uiteraard geen probleem voor ons. Ron en William werken ook in een mijn van wel 168km. Dus onze taak was voornamelijk de dieren voeren, laten bewegen en eten koken... Jaja we konden weer bakken!

Na een paar dagen kwam er ook nog een spaans meisje bij (Bea). Op zaterdag avond werden we beloond voor het harde werken, we gingen uit! Jits en ik hadden aardig de tijd genomen en aan het eind toch maar besloten geen hakken aan te doen omdat we in een boerendorp waren. Komen we de kamer uit vragen ze of we wel een jas hebben, dus wij die maar voor de zekerheid meegenomen de auto in. Komen we in de kroeg aan is het daar ijskoud, dus we hebben gezellig met 15 andere oude mannen in een koude kroeg gestaan met jas!! Na een paar shotjes kwamen we gelukkig op temperatuur. Om 12uur sloot de kroeg al, tja dat zijn nog eens mooie tijden voor de horeca!

Na 1,5 week was het echt tijd om weer verder te gaan,  aangezien de tijd vliegt en we nog erg veel willen doen. Dus op naar de Town of 1770. Het staat bekend om de scooterroo nou daar waren wij natuurlijk wel voor in. Dat hield in een tour op een soort harley scooters. Wij natuurlijk 2 mooie roze uitgezocht en daar gingen we... We begonnen helemaal achteraan wat natuurlijk al snel veranderde! De roze bleken namelijk de snelste te zijn. Binnen no time zaten we vooraan. :) Onderweg nog wat mega kangaroes gezien en een prachtige zonsondergang aan het water.

De volgende dag hadden we weer een kampeer tochtje. We gingen naar Middle Island voor een fly in fly out. We werden door een bus opgehaald die in het water in een boot veranderde. Ziet er leuker uit dan dat het spannend is. Werden ergens gedropt en toen moesten we lopen naar de kampeerplek. Die bestond uit 5 tentjes een bbq en een gat in de grond met een pot erop, wie had dat ooit gedacht een wc met uitzicht op zee! In de middag werden we opgehaald voor een vlucht over het eiland, een 4 persoonsvliegtuigje lande op het strand en daar gingen we. Nou bleek dat we een lollige piloot hadden dus op het moment dat we een foto wilde maken maakte hij een drop, net of je in de achtbaan zit!! Toen was toch echt de avond aangekomen, een nachtje in een tent op een matje... Nou dat was dus de laatste keer dat we dat deden. We hadden geen oog dichtgedaan en waren helemaal lek geprikt door zandvliegen en muggen... De volgede dag werden we nog ff op het strand gedropt en toen eindelijk weer naar Hilde Maxima! Wart waren we blij haar te zien. :)

Het volgende wat op de planning stond waren de Whitsundays. Met een zeilboot de zee op naar 1 van de mooiste stranden van de wereld en natuurlijk duiken bij de great barrier reef. Daar aangekomen bleek dat we weer vergezeld werden door onze vrienden Michel en Wilco, dat beloofde 3 gezellige dagen. Op het moment dat we op zee aankwamen werden de zeilen gehezen en daar gingen we, er was een goede wind dus hij ging bijna helemaal op zijn kant! Na een paar uur zeilen was het tijd om te eten. Deze dagen werd er heerlijk voor ons gekookt, daar waren we wel aan toen. s'Avonds gingen we gezellig een wijntje op het dek drinken, wat wil je nog meer... De volgende dag was het zover op naar white heaven beach, een super wit strand met heel dun zand. In de middag hadden we onze duik weer na een lange tijd, wel weer spannend. Afgezien dat onze oren wat zeer deden ging het prima. Wat mooie vissen gezien en heel veel koraal. De volgende dag gingen we nog snokelen want er zouden heel veel schildpadden zitten, nou jullie raden het al na 1,5 uur nog geen een gezien. We hadden wel een mega grote vis gezien die ons goed liet schrikken door zijn lelijkheid. Toen we lagen bij te komen kwamen 2 walvissen langszwemen op 20 meter afstand!! Super mooi maar natuurlijk weer niet op de foto kunnen zetten evenals de dolfijnen... Na een paar heerlijke dagen verwennerij was het tijd voor onze volgende missie... Een baan!

Natuurlijk is dat niet iets waar we naar uit keken, maar we willen nog niet naar huis dus het zal wel moeten. Na wat telefoontje en rondrijden kwamen we erachter dat het nog een moeilijke missie zou worden. We zijn dus snel naar het noorden gereden omdat daar meer werk behoorde te zijn. Na 2 dagen nog niks. Uiteidelijk belde we een aardbeien boerderij en daar was nog plek voor ons we moesten alleen wel terug naar het zuiden, zo een 3 uur maar dat hadden we erg graag voor over. Er was een mooie camping dichtbij waar we goedkoop konden verblijven dus daar gingen we. Om 7 uur de volgende ochtend begon onze werkdag met aarbeien plukken... Na 4 uurtjes op een trolley te hebben gezeten plukken kunnen wij vertellen dat je je net een oud vrouwtje voelt onze rug en benen wilde niet meer helemaal. Gelukkig was het daarna tijd voor een break en toen de aarbeien verpakken. De werkdag zijn gemiddeld 7uur maar als het kan ook 7 dagen per week. En aangezien er verder niks te doen is zijn wij daar erg blij mee. Na een paar dagen mochten we ook een dagje op de snelweg staan verkopen. Dat was echt heel prettig een beetje kletsen, aarbeien verkopen, aarbeien met een heerlijk chocolade dip proeven en een boekje lezen als je geen klanten hebt, net alsof je een dagje vrij hebt. We zitten er nu al een weekje en denken er nog 7 te gaan doen. Dan nog een klein stukje naar het noorden en dan komt Bali eraan!

Deze aankomende weken zullen we niet veel meemaken dus ben bang op niet heel veel verhalen. Maar mochten we nog wat aarbeien nieuws hebben dan krijgen jullie het zeker te horen!

Heel veel liefs,

Jits en Son

PS. De foto's uploaden wil niet helemaal lukken we doen ons best ze erop te krijgen en in de goede map.

1. Marjon:
    29 juli 2010
    Dames, leuk weer allemaal te lezen.
    Ben helemaal niet jaloers hoor..... ppfff!!!
    Nu even hard werken en dan op naar bali!!
    Succes met de aarbeien en we spreken elkaar snel.

Wisten jullie dat aardbeien:
    - Ze zijn rijk aan biostoffen die de lichaamscellen beschermen tegen ouderdom en schade door vrije radicalen.
    - Ze maken het bindweefsel steviger en voorkomen cellulitis.
    - Acht gemiddelde aardbeien bevatten ong 140% van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid vitamine C.
    - Aardbeien bevatten per portie meer foliumzuur(vit B) dan welke andere vruchtensoort ook.
    - Een pond aardbeien zonder suiken en room bevat maar 180 calorieën.
    - Ze reinigen de darmen en het bloed en zijn dus ideaal voor een aardbeien kuurtje.
    - Tandaanslag vedwijnt door te poetsen met aardbeiensap
    We love wikipedia:)

Dikke kus schatjes X
  2. Marjon:
    29 juli 2010
    Oh en niet te vergeten...
    -Aardbeien zijn de enige vruchten met de zaadjes aan de buitenkant
    - De gemiddelde aardbei heeft zo'n 200 zaadjes
    - Aardbeien zijn familie van de Roos
    - De aardbei is de eerste vrucht die rijpt in het voorjaar
    - Wepion in België noemt zich de "wereld hoofdstad van de aardbei".
    - In België is er een museum alleen voor aardbeien
    - Als je alle aardbeien die in een jaar in Californië worden gekweekt (ca 1 milliard pond) op een rij zou leggen, zou je 15 keer de wereld om gaan.
    - De grootste aardbei tot nu toe woog wel 231 gr en werd in 1983 in Kent, Engeland gekweekt door G. Anderson
  3. Jitske:
    2 augustus 2010
    Jonus! Jij klinkt al als een echte natuurkenner, en je specialiteit is de aardbeien of niet? Haha! Heb gelachen om je stukje, alleen... De aarbeienbranche is alweer voorbij voor ons, de bazen waren kut! Nu weer op zoek naar werk...
  4. Lioneltje:
    2 augustus 2010
    Lieve Jits!!
    Jullie hebben toch geen ruzie gemaakt he??!!! haha!!! Mijn mama vindt het echt leuk om te lezen allemaal!!! Lekker naar Bali binnenkort!!! Mijn mama zegt dat het daar heel mooi is!!! Pas wel op voor de slangen!! haha!!! Hier niet zoveel nieuwtjes!! Mijn mama begin weer aardig te groeien en ik ben ook al groot!! Mijn mama is vrijdag met jouw vriendinnetjes wezen stappen!! Volgens mij missen ze je wel en ik ook hoor!!! Nou geniet er nog lekker van en ik kijk uit naar het volgende verhaal!!! Knuffel Lioneltje
  5. Henriët:
    6 augustus 2010
    Hoi Jitske,

Wat een leuke dingen doen jullie! Heb ook de foto's bekeken, supergaaf allemaal!! Hiero kabbelt het leventje rustig door hoor. Rich en ik zijn net 2 weken in Spanje geweest. Maandag weer werken helaas!! Geniet van jullie trip en ik blijf jullie volgen hoor!!

Groetjes uit Ede-city
    Jet
  6. Marianne:
    9 augustus 2010
    Hoi!!

Hoe is het? Klinkt weer zo geweldig!
    Klopt het dat het aarbeien plukken ondertussen weer van de baan is? Was nogal heftig he?
    Gaat hier goed, over 2 1/2 week lekker 3 weken vrij, zoooo lekker!! Maar eens even een zonnetje opzoeken...

Ben benieuwd naar de volgende belevenissen (en baan...)

Liefs, Marianne
  7. Sanne:
    9 augustus 2010
    Hey Jits,

Super gaaf de verhalen en foto's. Dit gaan jullie nooit vergeten.

Ik ben net terug van vakantie in Italië en vandaag weer m'n eerste dag werken. Maar bij thuiskomst was ik blij verrast door je kaartje. Super lief!

Mijn nieuwe baan bevalt goed, alleen vandaag weer erg wennen.

Ik kijk uit naar verdere verhalen en foto's!

Liefs Sanne
  8. Bianca:
    11 augustus 2010
    He schatties,

klinkt weer helemaal top allemaal! Helaas moeten jullie af en toe werken ja, maar wel weer een hele ervaring. In NL zou je niet snel zulke baantjes hebben ;)
    Ik ben net terug van mijn 2 vakanties ;) was weer heerlijk!
    Son, had jij m'n mail nog gehad voor de vakantie? Hotmail doet nml raar.

Have fun en tot mails!
    xxx