Ozzie! Part III: Brisbane, Noosa, Fraser Island

5 juli 2010

Hoi allemaal,

Onze laatste update is al weer even geleden, dus het is de hoogste tijd voor een nieuwe!

De afgelopen twee weken zijn we erg 'druk' geweest en hebben we veel gezien en gedaan! Na onze vorige update zijn we vanaf de farm in Kramback met Hilde Maxima vertrokken richting het noorden. De boer had wat plaatsen opgeschreven waar we echt moesten stoppen onderweg. Onze eerste stop was bij Kew en Laurieton, waar we met ons campertje een Nationaal Park zijn ingereden. Het was een hele steile klim voor Hilde, maar we konden opgelucht ademhalen toen we boven waren. Haar eerste klim was een feit! Het was prachtig weer en er waren een aantal paragliders bezig. Hier even gekeken en vervolgens doorgereden naar Port Macquarie, een erg toeristisch dorpje. Hier hebben we even wat winkels bekeken op zoek naar een oranjeoutfit voor de volgende wedstrijd van het Nederlands Elftal. Maar de Australiers maken het ons zeker niet makkelijk wat dat betreft, want we konden maar niet slagen. Daarna doorgereden naar South West Rock, waar we op zoek konden gaan naar onze eerste wildcampeerplaats :D. Om niet helemaal back to nature te gaan en niet te hoeven wildplassen, parkeerden we vlakbij een hotel ergens op een hele donkere parkeerplaats. Onze eerste nacht wildcamperen was erg onwennig en duurde lang, maar uiteindelijk kwam de zon weer op! We dachten slim te zijn en naar een camping te rijden om een douche te nemen, maar helaas zaten die op slot. Dus er zat niks anders op om deze dag zonder een douche te hebben gehad te beginnen. We moeten er maar aan wennen haha. Er stond weer genoeg op de planning, dus we zijn op tijd weer gaan rijden. Als eerst zijn we naar een uitkijkpunt gereden, Trial Bay Goal, om walvisen te spotten. We hebben er een aantal gezien maar helaas waren ze niet zo vriendelijk om dichtbij te komen en ons een goede foto te laten maken. Gelukkig zijn er nog meer dieren in Australie en gingen we naar de volgende plek om kangoeroes te spotten. En daar hadden we geluk!! We reden met ons campertje een campingpark in en zagen op een veldje allemaal kangoeroes. Toen ze ons in het vizier hadden, kwamen ze weliswaar allemaal naar ons toe gesprongen! Er was zelfs een aantal kangoeroes met kleintjes in hun buidel, heel erg schattig! Met een voldaan gevoel konden we op naar onze volgende stop, Smoky Cape Lighthouse. Helaas was het erg bewolkt, dus het uitzicht was niet zo mooi als de plaatjes beloofden. Onze laatste bezeinswaardigheid deze dag waren watervallen, in het Dorrigo National Park. Na een kleine wandeling van een half uur naar de waterval, kwamen we erachter dat we de lichten van Hilde niet hadden uitgezet. Snel terugwandelen dus voordat we in het donker in the middle of nowhere met een lege accu stonden. Gelukkig waren we nog op tijd, maar we kwamen er wel achter dat onze achterlichten niet werkten. Maar snel op zoek naar een camperpleekje gegaan om ervoor te zorgen dat de gebreken van Hilde geen ongelukken zouden veroorzaken.

Na ons tweede nachtje wildcamperen en dus geen douche waren we s'ochtends echt toe aan koffie! Heerlijk in de zon koffie gedronken en meteen onze telefoons maar even opgeladen, want dat kan natuurlijk ook niet in ons campertje haha. Daarna zijn we naar een koala centrum gereden, waar zieke en gewonde koala's verzorgd en behandeld worden. Het zijn eigenlijk hele saaie beesten. Ze slapen alleen maar... Vervolgens doorgereden naar Nimbin, een hippiedorpje. Je kijkt je ogen uit, hier wonen gewoon echte hippies! En de geur van hasj komt je overal tegemoet. Het is ook in alle vormen te verkrijgen: koekjes, brownies, etc. En nee, deze brownies hebben wij maar niet geprobeerd! We keken er naar uit om naar onze laatste stop van deze dag te rijden, Byron Bay. We hadden namelijk besloten om in een hostel te gaan slapen, wat dus betekende dat we konden douchen!! Dus we konden ook weer op stap! Super avond gehad met een wat minder fitte ochtend als gevolg!

Inmiddels was het alweer zaterdag! Vandaag moest Nederland weer voetballen en dat wilden we niet weer met z'n tweeen kijken. We hadden al gehoord dat er in Brisbane een Holland House was en dat klonk ons als muziek in de oren! Michel en Wilco kwamen daar ook weer heen en samen met hen ongeveer nog 200 andere Nederlanders. Het was een grote oranje gezelligheid en hebben tot in de late uurtjes feest gevierd! De volgende dag moesten we wel weer even bijgekomen en hebben we een rustig dagje gehad: de stad in geweest en de nieuwe film van Sex and the City gekeken, heerlijk!! Ook nog lekker een nachtje in het hostel geslapen.

Maandag waren we dus weer fris en fruitig en konden we er weer tegen aan met ons drukke programma. Als eerst zijn we naar de Glasshouse Mountains gereden. Deze heuvels hebben hun naam te danken aan James Cook die ze op gasovens vond lijken. Heel bijzonder vonden wij ze niet, dus zijn we doorgereden naar onze volgende activiteit van de dag: Australia Zoo, de dierentuin van Steve Irwin. Een aantal mooie shows gezien met olifanten, tijgers en krokodillen en verder door het park gelopen en alle dieren bekeken die je in een dierentuin in Nederland niet tegen zal komen. Na dit bezoekje zijn we via de plaatjes Manely en Mapleton doorgereden naar Noosa, waar we weer gingen camperen!! We hadden een parkeerplaats gevonden waar nog andere campertjes stonden, een goed plekje dus dachten we! Helaas bleek dat de volgende ochtend niet het geval te zijn.. Om 7 uur werden we gewekt door iemand die op ons campertje klopte.. We mochten daar niet camperen! Met onze smoes 'we hebben de hele nacht gereden en waren zo moe' kwamen we er dit keer met een waarschuwing van af. Maar ons kenteken werd geregistreerd en de eerstvolgende keer kunnen we een boete van 1000 dollar krijgen. Dat wildcamperen is dus zo makkelijk niet haha.. We moeten nog beter zoeken naar goede plekjes.

We hebben in Noosa twee dagen weer lekker in een hostel geslapen, waar we een mega bed hadden!! Michel en Wilco zaten ook in dit hostel en we hebben heerlijk voor ons laten koken! Altijd fijn. De volgende dag zijn we met z'n vieren richting Rainbow Beach gereden. Wilco en Michel in hun campertje voorop en Son en ik in onze camper erachter aan. Weer de hele dag gereden en in Rainbow Beach een BBQ plek aan het strand gezocht waar we heerlijk hebben gegeten. Daarna op zoek gegaan naar een plek om te slapen, op hoop van zegen maar weer! Het was maar voor een paar uurtjes, want het Nederlands Elftal moest weer spelen. Jaja, voor ons was dat om half 5 s'nachts! Maar echte Nederlanders dat we zijn, hebben we braaf het wekkertje gezet en zijn we naar een hostel gereden om de wedstrijd te kunnen zien. De rest van de dag niet helemaal topfit en hebben we een beetje op het strand gelegen. S'middags hadden we een briefing bij het hostel voor ons uitje van afgelopen weekend. We zijn naar Fraser Island geweest waar we met een Jeep over het eiland hebben gereden en hebben gecampeerd voor 3 dagen met een groep van in totaal 16 mensen. Erg gezellig maar zwaar weekend gehad! :D

Na deze weken besloten we dat het weer tijd was op onszelf een weekje of twee weer in het boerderijleven te storten. Afgelopen dinsdag zijn we richting Theodore gereden, waar we een boerderij hadden gevonden waar we terechtkonden. We zijn s'ochtends vroeg gaan rijden want ons was verteld dat het wel 6 uur rijden zou zijn. We kennen onszelf en het tempo van Hilde, dus gingen er al vanuit dat wij er langer over zouden doen. En ja hoor, na 8 uur hadden we eindelijk de oprijlaan gevonden. Maar daar begonnen we na een paar minuten toch wel aan te twijfelen toen we nog steeds geen boerderij zagen.. Na een kwartier zagen we eindelijk de boerderij! De oprijlaan bleek 7 kilometer te zijn!! Dus jullie kunnen je wel voorstellen hoe megagroot het land er omheen is! Voor meer info op de boerderij, kijk op: http://www.willtony.com.au/main/page_home.html

Onze dagen hier zien er als volgt uit.. Om half 7 gaat de wekker en gaan we met z'n allen koffie drinken. Nog geen ontbijt, want de dieren krijgen eerst.. Om 7 uur stappen we op de quad om de paarden en de varkens te voeren en de stallen uit te mesten. Daarna is het tijd voor ons eigen ontbijt. Na het ontbijt gaan de paardenliefhebbers met de paarden aan de slag of helpen we met het andere klusjes om het huis: paardenvoer koken, hekken zetten, zooi ruimen, in de tuin werken. Tussendoor wordt er even pauze gehouden voor lunch, maar verder hoeven we ons hier niet te vervelen! Een druk leven kan je hebben op de boerderij! We weten nog niet hoe lang we hier nog blijven, maar we willen dit weekend eigenlijk wel in de bewoonde wereld zijn. We gaan er natuurlijk vanuit dat Nederland in de finale staat van het WK en dat moeten we natuurlijk zien!

Nou lieve mensen, dit was het weer tot nu toe! Snel weer meer vanuit Ozzie!

Liefs Son en Jits

PS: Nieuwe foto's komen er zo aan in de map OZZIE part I! Maar wees geduldig, het uploaden kan hier zo een dag duren, dus kijk morgen weer!

1. Willemijn:
    5 juli 2010
    Hele vette foto's! Wel lekker back to basic haha!! Lieve schatten nog veel plezier op de boerderij:) xxxx
  2. Bianca:
    8 juli 2010
    Hee schatties, t is weer even geleden dat ik wat heb laten horen, i'm sorry... druk druk.
    Jullie hebben wel weer super toffe verhalen en de foto's zijn helemaal top. Ziet er erg gaaf uit en super leuk dat jullie continue dingen ondernemen.
    Nu weer op een nieuwe boerderij, ben benieuwd hoe jullie t daar hebben.
    Wel top dat jullie alle voetbalwedstrijden kunnen volgen trouwens!
    Heel veel plezier weer en ik doe snel weer uitgebreid mailen!
    Have fun, dikke kus
  3. linda:
    12 juli 2010
    Hey boerinnetjes! :-)

Weer super leuke verhalen en foto's! Hebben ze daar nou ook van die knappe boeren rondlopen net als in die australische serie..?!

Nou meiden succes op de boerderie, en een hele dikke kus vanuit nederland! xxxxxxxxxxx